Σαν σήμερα 20 χρόνια πριν άφησε την τελευταία του πνοή στην πίστα της Ίμολα.
Είκοσι χρόνια πέρασαν από το θάνατο του 34χρονου τότε Βραζιλιάνου πιλότου, όμως κανείς από όσους ασχολούνται με το πιο γρήγορο σπορ του κόσμου, δεν μπορεί να ξεχάσει εκείνη την αποφράδα Πρωτομαγιά του 1994.
Το σοβαρό ατύχημα του συμπατριώτη του Ρούμπενς Μπαρικέλο, δύο ημέρες πριν και το θανατηφόρο δυστύχημα του Ρόναλντ Ράτζενμπεργκερ στις κατατακτήριες δοκιμές, αποτέλεσαν προμήνυμα γι’ αυτό που θα ακολουθούσε στη στροφή Ταμπουρέλο της Ίμολα.
Το τραγικό δυστύχημα
http://www.youtube.com/watch?v=ZBaBYSTD8H4
TA ΠΡΩΤΑ ΒΗΜΑΤΑ
Ο Ayrton Senna γεννήθηκε στο Σάο Πάολο της Βραζιλίας, στις 21/3/1960. Πρώτη του επαφή με τιμόνι ήταν σε ηλικία μόλις τεσσάρων ετών, σε ένα καρτ, δώρο του πατέρα του. Στα 13 ξεκίνησε να συμμετέχει σε αγώνες καρτ, ενώ 10 χρόνια αργότερα έκανε τα πρώτα του βήματα στην F1.
H ΠΡΩΤΗ ΣΕΖΟΝ ΣΤΗΝ FORMULA1
Το μεγάλο βήμα στην καριέρα του Senna ήρθε το 1983, όταν μετά από δοκιμές στα σασί των Williams και McLaren, οι άνθρωποι της Toleman τον εμπιστεύτηκαν και του πρόσφεραν μια θέση στο μονοθέσιό τους στο πρωτάθλημα του 1984. Η πρώτη του χρονιά στην F1 στέφθηκε από επιτυχία, καθώς τερμάτισε ένατος, ενώ είχε και μια παρουσία στο βάθρο.
H ΜΕΤΑΓΡΑΦΗ ΣΤΗ LOTUS
Το ταλέντο του Σένα δεν έμεινε απαρατήρητο από τους ανθρώπους της Lotus, οι οποίοι τον ενέταξαν στο δυναμικό τους το 1985. Στο Grand Prix της Πορτογαλίας πήρε την πρώτη pole position της καριέρας του, την οποία και μετέφρασε σε νίκη. Με τη Lotus κατέκτησε δύο τέταρτες και μία τρίτη θέση.
ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ
Το 1988, ο Senna βρήκε νέα στέγη στη McLaren, εκεί όπου είχε για ομόσταυλό του, τον δύο φορές πρωταθλητή, Alain Prost. Από την πρώτη μέρα της συνεργασίας τους ξεκίνησε και η μεταξύ τους κόντρα, με καθημερινά… επεισόδια εντός και εκτός πίστας. Ωστόσο, το γεγονός αυτό δεν εμπόδισε τον 24χρονο να κατακτήσει το πρώτο του πρωτάθλημα, που αποτέλεσε την αρχή για μια λαμπρή τριετία.
Η ΕΠΟΧΗ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΡΧΙΑΣ
Το 1989 ο Prost στέφθηκε παγκόσμιος πρωταθλητής και αποχώρησε στο τέλος της σεζόν για τη Ferrari, ενώ τα δύο επόμενα χρόνια ανήκαν δικαιωματικά στον Senna, ο οποίος επέστρεψε στην κορυφή, πανηγυρίζοντας με ευκολία τα πρωταθλήματα του 1990 και 1991.
Η ΔΙΕΤΙΑ ΤΩΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ
Το 1992 δεν εξελίχθηκε σε καλή χρονιά για τον Senna, ο οποίος τερμάτισε τέταρτος στο πρωτάθλημα, μετά τους Nigel Mansell, Riccardo Patrese και Michael Schumacher, αφού η McLaren δεν μπορούσε να συναγωνιστεί την Williams. To 1993, έχοντας απορρίψει την πρόταση της Ferrari, κατέκτησε τη δεύτερη θέση πίσω από τον Alain Prost και μπροστά από τον ανερχόμενο, τότε, Michael Schumacher.
ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΣΤΗΝ ΙΜΟΛΑ
Το 1994 ο Senna αποφάσισε να ρισκάρει και να μεταπηδήσει στην Williams, με την οποία είχε δύο εγκαταλείψεις σε ισάριθμους αγώνες στο ξεκίνημα της σεζόν. Στο τρίτο GP της χρονιάς, την 1η Μαΐου, στον έβδομο γύρο της πίστας στην Ίμολα, ο Senna έχασε τον έλεγχο του μονοθέσιου του και καρφώθηκε στον τοίχο της στροφής Ταμπουρέλο. Ο Βραζιλιάνος μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο της πόλης και δύο ώρες αργότερα ανακοινώθηκε ο θάνατός του.
ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΑΝΤΙΟ
Περισσότεροι από 300.000 άνθρωποι συνόδευσαν τον Ayrton Senna στην τελευταία του κατοικία. Μετά το τραγικό δυστύχημα και τον θάνατο του Senna, η οικογένειά του, εκπληρώνοντας δική του επιθυμία, δημιούργησε ένα ίδρυμα για παιδιά στη Βραζιλία.
ΔΕΝ ΘΑ ΣΕ ΞΕΧΑΣΟΥΜΕ ΠΟΤΕ…
1 Μαΐου 1994: Όταν έπεσε η καρό σημαία…
Ο μηχανοκίνητος αθλητισμός και δη η Formula 1 γιγαντώθηκε χάρη σε ονόματα-θρύλους όπως ο Χουάν Μανουέλ Φάντζιο, ο Γκρέιαμ Χιλ, ο Νίκι Λάουντα, ο Νέλσον Πικέ, ο Αλέν Προστ… Ένας από αυτούς -ο μεγαλύτερος ίσως- ήταν και ο Άιρτον Σένα.
Είκοσι χρόνια πέρασαν από το θάνατο του 34χρονου τότε Βραζιλιάνου πιλότου, όμως κανείς από όσους ασχολούνται με το πιο γρήγορο σπορ του κόσμου, δεν μπορεί να ξεχάσει εκείνη την αποφράδα Πρωτομαγιά του 1994.
Το σοβαρό ατύχημα του συμπατριώτη του Ρούμπενς Μπαρικέλο, δύο ημέρες πριν και το θανατηφόρο δυστύχημα του Ρόναλντ Ράτζενμπεργκερ στις κατατακτήριες δοκιμές, αποτέλεσαν προμήνυμα γι’ αυτό που θα ακολουθούσε στη στροφή Ταμπουρέλο της Ίμολα.
Πηγή: Contra.gr